Skool is out!

Posted: May 1, 2018 in Art, LifeStyle, School

Het is eindelijk zover! De 250 exemplaren van Skool zijn binnen!
Ik wist niet wat en hoe het zou zijn. Maar nu het over is, is het bovenal onwerkelijk.
Hoe gaaf is het om een boekje van 52 pagina’s in je handen te houden, die volledig door jouw hand is ontstaan? (Op het drukwerk na) …
Het werk voelt nu heel afstandelijk. Alles is nu achter de rug en kijkend in het boek zelf, doet het mij aan de ene kant denken aan alle uren die erin gestort zijn… Maar ook alsof het door een ander is gemaakt. Heel surrealistisch.

afbeelding 1: weergave voorkant- binnenkant en achterkant van Skool album #1.

Super blij  met de boeken, is het nu bellen en contact maken met stripboekenwinkels, beurzen en overige geïnteresseerden. Bij stripboekenwinkel Lambiek kun je al terecht! Hij heeft al 5 Skool albums binnen, met bijpassende poster.

Speciale actie!

Voor alle mensen die nog naar stripboekenwinkels gaan, de lokale ondernemer steunen en de stripwereld in leven houden, wilde ik iets extra’s geven. Als je bij een stripwinkel een Skool album koopt. Zal hier een gesigneerde versie liggen, speciaal gemaakt voor de desbetreffende stripboekenwinkel. Met deze illustratie, heb je toegang tot een digitale versie van Skool. Zo kun je overal waar je wilt, met je smartphone, laptop, computer, tablet, of wat voor digitaal systeem dan ook, Skool lezen. Hoe?

  • Maak een duidelijke foto of scan van de gesigneerde illustratie
  • Mail mij via de aangegeven mail aan de binnenkant van de pagina.

Er zijn maar 5 exemplaren tot nu toe in de winkel! Ik houd goed bij hoeveel eruit gaan. Daarnaast heb ik contact met de stripboekenwinkels over hoeveel er daadwerkelijk verkocht zijn of niet. Frauderen met de digitale versies van Skool wordt niet gewaardeerd. Na de stripbeurs van Haarlem kun je de digitale versie ook via mij direct bestellen. Houd daarvoor de website in de gaten: https://zeeillustraties.weebly.com/

Nog even dit

Let op, een digitale versie via mij is een betaalde versie. Er is veel hard werk en liefde in deze strip gestopt. In de toekomst wil ik werken aan een vergelijkbaar platform als Crunchyrol, i.p.v. voor anime, voor stripverhalen. Of we het nu willen of niet, het gaat slecht met de stripspeciaalzaken en de magazines. Fysiek materiaal wordt een niche markt. Het wordt tijd om te investeren in de toekomst en dit kan door betaalde content te distribueren.
Help de lokale artiest, het is en blijft een baan. Het is wel mijn passie, maar dat wil niet zeggen dat het een luizenbaantje is en geen energie, geld en tijd kost. Er zijn artiesten die het desondanks voor niets willen doen, zo is de markt gegroeid, uit wanhoop geen opdrachten te krijgen. Dit wil ik echter veranderen.

Voor €1,95 zal ik mijn digitale Skool album aanbieden. Deze is echter exclusief voor jou en mag niet gedistribueerd worden naar derden.
Een fysieke boek kost €8,95. Een digitale variant zal nooit gesigneerd zijn, heeft geen drukkosten en zijn maar een beperkt aantal exemplaren van beschikbaar. Hierdoor is de prijs duurder dan een digitale versie, waar alleen het werk van de strip zelf en het leesbaar maken in zit. Er is geen limiet in distributie.

Voor mij persoonlijk blijft een stripboek bijzonder. De geur van het papier, het gevoel hoe het boek in je handen voelt. Het bestuderen van de druk, tekenwerk en kleuren die van het papier afspatten, of niet. De sfeer die je dan voelt vanaf het papier.

Tot Slot!

Of je Skool nu gaat lezen of niet. Of je er in geïnteresseerd in bent of niet… Bedankt voor je aandacht en tijd om dit stuk te lezen. Ik ga de aankomende maanden op pad en hoop veel mensen er blij mee te kunnen maken. Na 10 jaar is mijn droom uit gekomen en dat kan bij jullie ook gebeuren. Zeg nooit, nooit 😉 ! Geloof in jezelf, werk aan jezelf, geef niet op. Laat exterieure factoren niet bepalen wat er met je droom gebeurd. Vecht ervoor. Dat is het zeker waard.

Tot de volgende post.

Poster skool compressed.jpg

afbeelding 2: Poster van Skool. Origineel formaat A3.

 

Leave a comment