STIJLLOOS

Posted: September 2, 2016 in Art, LifeStyle

Wat maakt een illustrator of kunstenaar onderscheidend van de één of ander? Stijl! (O.a. en marketing xP)

Voor, tijdens en na mijn opleiding is het stijl gedeelte al een heel eind gekomen, maar nog niet ver genoeg. Ik vond maar één manier van tekenen, schilderen of bewerken etc. Iets simpel en saai hebben. Echter, de mensen die iets willen kopen, zoeken juist iets wat herkenbaar is. Als Vermeer meer had geschilderd als Rembrandt of Carvaggio had zijn leven er weliswaar ook heel anders uit gezien.

Ik heb een tijdje geleden gekeken naar wat er “in” is wat betreft de illustratieve markt… Bij kinderen is het strak, abstract, met de kleuren of heel fel of heel zacht. Maar bij volwassenen is grillig, aarde en realistisch in. Het voelt alsof ik nog ergens tussenin bungel en nog niet ben waar ik wil zijn… Daarvoor benijd ik de mensen die al weten in wat voor stijl ze verder willen.

Dus… Nu komt de reden van deze post. Ik ben al bezig geweest met wat experimenten op realistisch gebied (te zien op mijn facebook pagina zeeillustraties). Maar het moet verder gaan dan dat. Ik wil meer stijl experimenten gaan doen, van abstract tot realistisch, van pen tot kwast, en van papier tot beeldscherm. 😃 Volg het de komende tijd vooral onder de post: ‘STIJLLOOS’ 😊

Voorbeelden van realistische experimenten, uitgevoerd met een HB potlood en fineliner.

1: een zwaan in verschillende positief of gedeeltes weergegeven. 2: mijn neefje Tim in de trein, trots kijkend naar zijn oma. 3: kastanjeboom tak.

Leave a comment