STIJLLOOS #1

Posted: September 3, 2016 in Art, LifeStyle

Potlood – aquarel.

Grillig is “in”, nu kan ik niet ineens kronkelige lijnen maken, maar wel experimenteren zonder belijning. Ik houd van strakke lijnvoering, dat gaat niet weg, maar het was grappig om een experiment te maken van potlood en aquarel. Normaal is het aquarel of Oost-Indische inkt met aquarel.

IMG_20160903_213549974

Eerst een stijl (ik teken dan altijd figuren) kiezen om te testen/oefenen. Ik wilde iets realistisch x cartoon. Het figuur moest alle rollen kunnen invullen. Held, anti-held, schurk, beste vriend etc.

IMG_20160903_214101646

Wanneer je een opzet hebt van het figuur, kan je verder gaan. Dit is het skelet, alles is dan nog mogelijk en aan te passen.

IMG_20160903_215706635

Je voegt de details toe. Omdat het een neutrale personage was, is zijn kleding simpel. Geen capes, leggings, flitsend shirts of sjaals. Een basis shirt en broek is vaak typisch bij jongens.

IMG_20160903_223833879_HDR

Als laatste, maar niet het minste, voeg je de kleuren dan toe… Ik ben dol op magie, legendes, Sprookjes, fictie. Vooral gespeeld met schaduw en licht. Nog niet maar tevredenheid gelukt. Behalve het gezicht, is het licht- schaduw contrast niet goed gelukt. Ik ben wel tevreden over de achtergrond. Het geeft de juiste sfeer neer.

Het papier is dik A4 schetspapier. Potlood: B2 pen. Verf: aquarel blokjes. Kwast: rond en klein.

Goed: gezicht en achtergrond

Fout: licht x donker contrast. Lichaamshouding.

 

Leave a comment